ERVARINGEN
Door de jaren heen is veel kennis opgedaan en feedback ontvangen. Een aantal reacties en ervaringen zijn op een rijtje gezet.
Ervaringen van leerkrachten met Virtual Emotions als educatiemiddel:
Ervaringen van leerkrachten met Virtual Emotions als educatiemiddel:
- Een goede, speelse en effectieve manier om beweging te bewerkstelligen.
- Een goede, speelse en effectieve manier om tot samenwerking te komen.
- Een eenvoudige manier om door ondervinding kunst te tonen en te ervaren.
- Het is leerzaam om te ervaren wat interactie van beweging, beeld en geluid met je doet.
- Een mooie en leerzame manier om het werken met een computer vanuit een totaal andere, onverwachte invalshoek te ervaren.
- Een werkvorm waarin leerlingen, die bijvoorbeeld niet goed zijn in exacte vakken, kunnen excelleren. Motivatie en gevoel van eigenwaarde worden hierdoor positief beïnvloed.
- Een goede manier om (andere) talenten te laten bovenkomen.
Onze ervaring:
- Aanvankelijk kijken deelnemers de kat uit de boom. Men is soms afhoudend. Na een intro, waarin wij zelf als professional laten zien wat mogelijk is, veranderd die houding. Na de demonstratie valt het kwartje en doet iedereen mee. De gêne is verdwenen en het zorgt uiteindelijk voor een gezamenlijke voorstelling, de ultieme kick.
- Voor het publiek is het even spannend als voor de professionals. Zij leven mee met de spelers, welke beweging maken ze en wat levert dat aan resultaat op? Voor iedere deelnemer is dat verschillend.
- In theaters, op festivals en scholen is Virtual Emotions de afgelopen jaren steeds verder ontwikkeld. Hierdoor is ruime ervaring opgedaan en kon het zich in de praktijk bewijzen.

recente projecten